רשלנות רפואית באבחון סרטן, מה עושים?

עו“ד רשלנות רפואית

רשלנות רפואית באבחון סרטן היא אחת מהסיבות השכיחות בגינה אנשים פונים אל עו“ד רשלנות רפואית. יש הרבה דברים שאפשר להגיד על מחלת הסרטן וסוגיה השונים, אך ישנו דבר אחד אוניברסלי שתמיד יהיה נכון – אבחון בזמן הוא אלמנט קריטי בהצלחת הטיפול.

כימותרפיה כטיפול בסרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן יכולה לבוא לידי ביטוי גם בתור אבחון מאוחר, וגם בתור אבחון לא נכון של סוג הסרטן ומאפייניו. בשני המקרים היא תוביל לטיפול לא נכון. 

כימותרפיה היא שיטת טיפול נפוצה לסרטן, והיא כוללת שימוש בחומרים כימיים להשמדת תאים ממאירים. תרופות כימותרפיות נמצאות בשימוש במשך יותר מ-60 שנה והן עדיין חלק מכריע בטיפול בסרטן. התרופות פועלות על ידי השפעה על תאים מתחלקים, האופייניים לסוגי סרטן שונים. תרופות כימותרפיות יכולות להגיע לכל חלקי הגוף ומשמשות להשמדת תאים סרטניים.

ישנם סוגים שונים של תרופות כימותרפיות, שלכל אחת מהן מנגנון הפעולה שלה. כמה תרופות כימותרפיות פועלות על ידי הפרעה ל-DNA של תאים סרטניים, בעוד שאחרות פועלות על ידי מניעת גדילה והתפשטות של תאים סרטניים. בחירת התרופות המשמשות בכימותרפיה תלויה בסוג הסרטן המטופל ובשלב המחלה. חיוני לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם אונקולוג כדי לקבוע את משטר הכימותרפיה היעיל ביותר עבור כל מטופל. רשלנות רפואית באבחון סרטן עלולה להוביל לטיפול בכימותרפיה מהסוג שאינו מתאים. 

רשלנות רפואית באבחון סרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן

בעוד כימותרפיה היא טיפול יעיל בסרטן, היא עלולה לגרום לתופעות לוואי. תופעות הלוואי של כימותרפיה יכולות להשתנות מאדם לאדם ותלויות בסוג ובמינון התרופות בהן נעשה שימוש. תופעות הלוואי השכיחות של כימותרפיה כוללות בחילות, הקאות, נשירת שיער ועייפות. עם זאת, צוותים רפואיים פועלים כדי למנוע ולנהל את תופעות הלוואי הללו כדי להבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. חיוני לדווח לצוות המטפל על כל שינוי משמעותי ברמות האנרגיה או תסמינים אחרים כדי להבטיח שהמטופל יקבל את התמיכה והטיפול הדרושים.

אם ישנו חשש כי הרופאים פעלו ברשלנות, יש להתייעץ עם עו“ד רשלנות רפואית. חשוב לציין כי הצלחת הטיפול לעולם אינה מובטחת. ועצם זה שהטיפול נכשל זוהי אינה הוכחה לרשלנות רפואית. חייבים לטפל בנושא ברגישות, ולבצע בדיקה משפטית נאותה. 

טיפול בקרינה כטיפול בסרטן

טיפול בקרינה הוא צורה נפוצה של טיפול בסרטן המשתמש בקרינה באנרגיה גבוהה כדי למקד ולהרוג תאים סרטניים. הטיפול פועל על ידי פגיעה בתאים בזמן שהם מתחלקים, ומונע את התפשטותם. טיפול בקרינה יכול לשמש כטיפול בלעדי לסרטן או בשילוב עם תרופות כימותרפיות .הטיפול ניתן בדרך כלל מדי יום למשך כ-6 שבועות כדי לאפשר זמן התאוששות מספק לרקמות בריאות בין הטיפולים.

ישנם שני סוגים עיקריים של טיפול בקרינה: טיפול בקרינה חיצונית וטיפול בקרינה פנימית. טיפול בקרינה חיצונית משתמש במכונה כדי להעביר קרינה מחוץ לגוף, בעוד שטיפול בקרינה פנימית כרוך בהצבת מקור רדיואקטיבי בתוך הגוף ליד תאי הסרטן. סוג הטיפול בהקרנות בו נעשה שימוש יהיה תלוי בסוג ובמיקום הסרטן המטופל. לדוגמה, חולות סרטן השד עוברות לעתים קרובות טיפול בקרינה חיצונית, הכוללת בדרך כלל 15-25 טיפולי קרינה יומיים.

עו"ד רשלנות רפואית

בעוד שטיפול בקרינה הוא טיפול יעיל בסרטן, הוא יכול גם לגרום לתופעות לוואי. תופעות הלוואי עשויות להשתנות בהתאם למיקום הסרטן המטופל וסוג הטיפול בהקרנות בו נעשה שימוש. תופעות הלוואי השכיחות כוללות עייפות, שינויים בעור ובחילות. 

כמובן שגם ניתוחים הם חלק חשוב בריפוי הסרטן, וישנם גם טיפולים אחרים. אנו מאחלים לכם שתהיו בריאים ולא תחלו. אך אחוזי התחלואה גבוהים למדי. למזלנו ישנם רופאים מסורים ושירותי רפואה מתקדמים. אך בין כל אלו ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן. במידה וישנו חשש, פנו לייעוץ אצל עו“ד רשלנות רפואית.

כתבה מאת:  Avinu.co.il קידום אתרים 

Leave a Reply